Goede Doelen

Jooltje wil -met uw hulp- diverse Goede Doelen financieel steunen. Deze Goede Doelen hebben met elkaar gemeen dat ze allemaal iets met/voor kinderen doen.

Voor iedere 10 euro die u aan niet-afgeprijsde artikelen koopt, maakt Jooltje 1 euro over aan het Goede Doel waarvoor u een code heeft ingevoerd.

CliniClowns (mei 2011 en oktober 2011)logo cliniclowns
De CliniClowns brengen al sinds 1992 een lach op het gezicht van zieke kinderen. Met verschillende activiteiten, zoals bezoekjes brengen; op de computer chatten; een voorstelling geven en met een show de kinderen laten zien dat écht alles kan, weten zij al een derde van de zieke kinderen in Nederland te bereiken! Om de CliniClowns een ‘neusje’ te helpen heeft Jooltje de maanden mei en oktober uitgeroepen tot CliniClowns-maanden, om ervoor te zorgen dat deze organisatie over vier jaar hun doel kan bereiken om de helft van zieke kinderen een lach op het gezicht te toveren.

logo kikaKiKa (juni 2011 en december 2011)
Stichting KiKa staat voor Kinderen Kankervrij. Bijna 25% van de kinderen met kanker overlijdt aan hun ziekte. KiKa werft fondsen die onderzoek naar kanker financieren, speciaal gericht op kinderlichaampjes. Sinds 2002 is de genezingskans bij kinderkanker van 70% gestegen naar 75%!  Jooltje hoopt met hun actie nieuwe onderzoeken te steunen waardoor er een nog hogere genezingskans ontstaat bij kinderen.

Villa Pardoes (juli 2011, augustus 2011 en januari 2012)logo villa pardoes
Villa Pardoes is een sprookjesachtig ingerichte villa waarin het gezin van een kind met een ernstig (en mogelijk levensbedreigende) ziekte, gratis een weekje kunnen genieten. Het gaat in deze week vooral even om het niet-ziek-zijn. In de villa zijn er grote openbare ruimtes, waarin het hele gezin samen kan zijn, maar ook andere gezinnen kunnen ontmoeten die in dezelfde situatie zitten. Jooltje wil met deze actie meer bekendheid geven aan Villa Pardoes, want zelfs bij meer bekendheid hebben zij al veel baat. Ook hoopt Jooltje dat het na het bezoek in de Villa ‘Pardoes!’ weer een klein beetje beter gaat.

logo warchildWar Child (september 2011)
“Al ben je uit de oorlog, gaat de oorlog ooit uit jou?” zong Marco Borsato in zijn lied ‘de Speeltuin’, waarmee hij een ons een kijkje wilde laten nemen in het hoofd van een kind dat de oorlog meemaakte. War Child helpt kinderen die zijn opgegroeid in oorlogsgebieden door middel van psychische steun, onderwijs en bescherming. Er wordt altijd gewerkt met een combinatie van deze drie. War Child hoopt met deze grondige aanpak kinderen hun kracht terug te geven. In 2010 zijn er dan ook 750.000 kinderen geholpen om de oorlog uit hun lichaam te krijgen. Maar nog altijd zijn er teveel kinderen die oorlogen van dichtbij meemaken. Jooltje wil financieel steun bieden en hoopt dat door hun bijdrage nog veel meer kinderen hun stem laten weerklinken om de oorlog voorgoed uit hun hoofd krijgen.

Ronald McDonald Kinderfonds (november 2011)logo ronald mcdonald kinderfonds
Huizen en Huiskamers van het Ronald McDonald Kinderfonds zorgen ervoor dat families dichtbij hun gehandicapte of zieke kind kunnen zijn, wanneer het lang of vaak in het ziekenhuis ligt. Voor een heel kleine vergoeding kan het hele gezin een nacht vlakbij hun gemiste gezinslid zijn. Daarnaast biedt dit fonds ook voor mensen die niet overnachten in een Ronald McDonald Huis, de mogelijkheid om samen te komen in de gemeenschappelijke Huiskamers. Jooltje hoopt in de maand november, wanneer de echte kou op de loer ligt en wanneer de liefde en vooral de warmte van familie net dat beetje extra nodig is, met haar steun, meer families te kunnen herenigen.

 

Vlogo logoOp dit moment hebben wij een actie voor Leonardoschool De Werf, lees hierover op de site van Leonardo Gooi & Omstreken.

 

Delen/Bookmark

2 Reacties op Goede Doelen

  1. Carol Tummers schreef:

    Wat een geweldig initiatief is dit! Chapeau! En ik wens jullie enorm veel succes en een torenhoge omzet (maar dat lukt vast wel, want Jooltje is gewoon een hele leuke webwinkel).

    • Karina schreef:

      Dank je wel voor je positieve reactie! Het is goed te horen dat we op de goede weg zijn en dat onze Goede Doelen acties aanspreken. We zijn bijna aan het eind van de tweede keer CliniClowns als Goede Doel van de Maand, in november volgt een ” nieuwe”. Leuk dat je deze blog volgt!
      Hartelijke groet, Karina.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>